Latest stories

  • Poznaj najczęstsze błędy w diecie na masę

    1. BŁĄD: zaprzestanie liczenia kalorii Najpowszechniejszy błąd to zrezygnowanie z liczenia spożytych kalorii. Ludzkie ciało nie jest laboratorium chemicznym i nigdy nie jest tak, że to co dostarczymy to spalimy lub wykorzystamy w idealnej ilości, a podczas rozbudowywania mięśni trzeba zachować odpowiednią nadwyżkę kaloryczną. Przykładowo, jeśli odpowiednio trenujesz, ale przyrost masy jest nieduży to powinieneś […] Więcej

  • Poznaj treningowy dekalog

    Oto treningowy dekalog, który ćwiczący z ciężarami powinni znać na pamięć. Przestrzegaj podanych reguł zawsze, gdy wykonujesz trening siłowy, a patrząc w lustro będziesz zauważać zmiany. Na lepsze oczywiście. 1. Zasada systematyczności Nawet najlepszy trening nic nie da, jeśli będzie wykonywany pod wpływem słomianego zapału. Wyraźne i trwałe efekty dostrzeżesz jedynie wtedy, gdy będziesz cierpliwie […] Więcej

  • Hot Popular

    Był uważany za najsilniejsze dziecko świata. Zobacz, co się z nim stało po latach

    Kojarzycie Richarda Sandraka, „Małego Herkulesa”? Młody kulturysta był sławny już w wieku ośmiu lat – wszystko dzięki niezwykłej muskulaturze. Trudno bowiem uwierzyć w to, jakie mięśnie wypracował sobie ten chłopiec. Jego rodzice zawodowo uprawiali sport – nic więc dziwnego, że dziecko podłapało ich nawyki. Jego tata to mistrz sztuk walki, a mama jest instruktorką aerobiku. […] Więcej

  • Poznaj 6 mało znanych powodów dla których warto jeść truskawki

    Dlaczego warto jeść truskawki? Z pewnością mają mało kalorii i są doskonałe dla osób dbających o linię, ale nie tylko: Zawierają bromelinę – enzym rozkładający białka. Są świetnym źródłem błonnika, w tym rozpuszczalnego, czyli pektyny. Mają więcej witaminy C niż owoce cytrusowe – w 100 g truskawek znajduje się 60 mg kwasu askorbinowego. W 90% […] Więcej

  • Aerobiczna 6 Weidera nie jest bezpiecznym treningiem

    Aerobiczna 6 Weidera to program opierający się na gigantycznej ilości powtórzeń w wielu seriach bez obciążenia. Dzięki temu pozornie są to dobre ćwiczenia na płaski brzuch również w domu. Aerobiczna 6 Weidera jest treningiem powszechnie znanym. Wiele osób choć raz w życiu próbowało wykonać ten program treningowy, aby zbudować sobie silne mięśnie brzucha. Jednak tylko […] Więcej

  • Poznaj negatywny efekt nadmiernych treningów

    upadek mięśniowy), to choroba układu ruchu, której podstawową przyczyną, jest długotrwały i ekstremalny wysiłek fizyczny. Zobacz, jakie są objawy tej przypadłości, jak się przed nią uchronić oraz jak jej zaradzić. Powysiłkowa rabdomioliza bardzo często towarzyszy kolarzom, maratończykom, rugbistom oraz osobom wykonującym intensywne plany treningowe, jak ciężarowcy czy kulturyści. W przypadku tych drugich, upadek mięśniowy jest […] Więcej

  • Tak działa zegar biologiczny

    7:00 Układ pokarmowy zaczyna wydzielać enzymy i przygotowuje się do śniadania 10:00 Umysł jest w szczytowej formie, porę między godz. 8. a 12. wykorzystaj na najtrudniejsze zadania 11:00 Serce jest w najlepszej formie, o tej porze doskonale zniesie dodatkowe obciążenia 12:00 Żołądek ponownie sygnalizuje głód, za to wypoczywa wątroba, znużona wcześniejszą aktywnością 14:00 Organizm domaga […] Więcej

  • Zobacz, jak zrobić szybki posiłek przedtreningowy

    Kasza jaglana plus banan, to świetne źródło energii oraz dobrej jakości białka. Poniższa propozycja idealnie sprawdzi się jako posiłek przed treningiem! Składniki: 2 łyżki kaszy jaglanej ½ banana ⅓ gruszki ⅓ jabłka 2 łyżki mleka ryżowego 2 migdały (w płatkach 5 g) Przygotowanie: Ugotuj kaszę jaglaną, a następnie zmiksuj ją razem z bananem i mlekiem. […] Więcej

  • Pułap tlenowy – co to jest i dlaczego jest tak ważny?

    Pułap tlenowy to zdolność do pochłaniania tlenu przez organizm i uważany jest za profesjonalny miernik wydolności fizycznej. Określa się go mianem VO2max i podaje w procentach. VO2max (100%) przypada na wiek 18-20 lat, a potem stopniowo się obniża, by w wieku 70 lat osiągnąć pułap około 50%. Wartość tę można jednak znacząco poprawić poprzez ćwiczenia […] Więcej

Back to Top